BLI MEDLEM
FOTBALLSTYRET
KONTAKTPERSONER

FOTBALL PÅ GULSKOGEN

Strømsgodset Idrettsforening Fotball, ofte referert til som Strømsgodset, er en fremtredende fotballklubb basert i Drammen, Norge. Klubben har en rik historie som går tilbake til 1907, da klubben ble grunnlagt av en gruppe entusiastiske idrettsutøvere. Siden den gang har klubben gjennomgått en bemerkelsesverdig utvikling, og har vokst til å bli en av de mest respekterte klubbene i norsk fotball. Klubbens emblem, bestående av en blå og hvit drage, er blitt et ikon som symboliserer styrke, mot og samhold.

En av de mest minneverdige øyeblikkene i klubbens historie kom i 2013 da Strømsgodset vant Eliteserien etter en intens sesong. Dette var en betydelig prestasjon som solidifiserte Strømsgodsets posisjon som en av de ledende klubbene i norsk fotball.

En avgjørende faktor for Strømsgodsets suksess har vært deres evne til å utvikle talentfulle spillere. Klubben har en imponerende ungdomsavdeling som har fostret flere spillere som senere har gått videre til å representere både nasjonale og internasjonale lag. Dette viser klubbens dedikasjon til å investere i fremtiden og utvikle fotballtalenter fra grunnen av.

Bortsett fra sitt sportslige engasjement, har Strømsgodset også et sterkt samfunnsengasjement. Klubben er involvert i ulike veldedighets- og samfunnsprosjekter som har til hensikt å gi tilbake til lokalsamfunnet og styrke båndene mellom klubben og folket i Drammen.

Alt i alt er Strømsgodset Idrettsforening Fotball en klubb med en stolt arv, dypt forankret i lokalsamfunnet og støttet av dedikerte fans. Deres suksess og innflytelse strekker seg langt utover fotballbanen og gjør dem til en hjørnestein i sportskulturen i Norge. Med en sterk og lovende fremtid foran seg, vil Strømsgodset fortsette å være en kilde til inspirasjon for unge fotballspillere og en stolthet for alle som kaller Drammen sitt hjem.

FOTBALLNYTT

Våre sponsorer

Takk til alle som hjelper oss med å skape gode miljøer der barn og unge kan finne tilhørighet.

AKTIVITETER

Ingen aktuelle aktiviteter for øyeblikket

Se alle arrangementer