Buskerudmodellen Gutter

Postet av Strømsgodset IF den 3. Nov 2017

Modellen bygger på 9 satelitter geografisk fordelt i fylket. De mest dedikerte og de som har kommet lengst i satelittklubber og omliggende klubber trener sammen hos satelittklubb. NFF utdanner trenerveileder i satelitten. Denne veilederen og trener fra toppklubb står for det sportslige ansvaret for treningene som skal være 1 gang i uken, utenfor sesong. I sesong trenes det en gang annenhver uke. I denne perioden ønsker vi at klubbaktivitet skal prioriteres. Trenere i omliggende klubber fungerer som trenere i satelitten. NFF Buskerud besørger videreutdanning av disse trenerne.

Fordeling av satelittklubber på toppklubber:

Strømsgodset TF (TOPPKLUBB): Strømsgodset IF, Stoppen, ROS, Kongsberg/Skrim, Konnerud (Satelittklubber)

Strømsgodset IF Statelittklubb: DBK, Åssiden IF, Sande, Norde Sande, Svelvik (Omlandsklubber)

Mer informasjon finnes på NFF Buskerud sine sider.