Ny daglig leder i Strømsgodset Idrettsforening

Postet av Strømsgodset IF den 17. Des 2021

Ingvild Juvkam Dyve blir daglig leder i Strømsgodset IF

• Strømsgodset Idrettsforening er noe helt spesielt.

I ti år har livet til den nye daglige lederen sirklet rundt bydelen med det blå hjertet: Ingvild Juvkam Dyve (47) bor selv på Gulskogen og har barn som har vokst opp i SIF. I tillegg har hun jobbet mange år som lærer på Gulskogen skole. De fem siste årene har hun også samarbeidet tett med Idrettsforeningen som prosjektleder i Ekte Kjærlighet på Gulskogen, som skal skape inkludering og positive aktiviteter for barna og unge i bydelen. Nå går hun inn i en nyopprettet stilling som daglig leder i SIF,  en rolle som nærmest er skreddersydd.

- Det å ha som jobb å få videreutvikle tanken om at SIF er bydelens samlingspunkt er noe som virkelig trigger meg, sier Dyve.

Ansikt utad

Dyve skal lede den daglige driften i en stadig mer krevende situasjon, med økte krav til dokumentasjon. Idrettsforeningen har dessuten et ønske om økt bredde i aktivitetstilbudet. En slik satsning vil gjøre det helt nødvendig for klubben å kunne møte instanser og personer på dagtid. Dyve blir derfor idrettsforeningens primus motor og ansikt utad. Hun har sittet i hovedstyret siden 2016 og kjenner derfor klubben godt. Men regner med at det blir mange nye ideer på tegnebrettet.

Tiltakslysten har hun fått med seg hjemmefra. Dyve vokste opp i Valdres, i en kreativ familie med mye energi. Der det å tenke stort, eller utenfor boksen ble høyt verdsatt.

- Det blir spennende å finne fram til nye kommunikasjonsformer som når ut til folk og som gjør at vi får vist hva vi står for som klubb.

Hun har selv vært svært aktiv i idretten når hun var yngre, og satset både på fotball og volleyball i ungdomsårene. Som voksen er det i skiløypene hun er mest aktiv, aller helst hjemme i fjellheimen i Valdres.

Hele historien

Som lærer på Gulskogen har hun jobbet tett på barn og unge, for å styrke både samhold og tilhørighet til bydelen. Nå gleder hun seg til å også kunne jobbe på tvers av bydelens generasjoner, i en klubb med lange tradisjoner.

- Det er med ydmykhet og enorm stolthet jeg nå skal få jobbe i en idrettsforening med en så rik historie. Strømsgodset Idrettsforening er noe helt spesielt.  Det å få bli kjent med hele denne historien er noe jeg virkelig ser fram til. Å få lov å ha daglige samtaler med de eldre herrer, klubbens legender som hver dag fortsatt møtes på «huset» er en skattkiste i min verden. Alle fortellinger, alle opplevelser, alle levde liv.

Idrettsforeningens nye leder brenner for at alle skal bli sett.

- Ikke alle trives i skolehverdagen, ikke alle er del av et trygt og godt arbeidsmiljø, og ikke alle har en familie som står bak og heier. Her kan idrett og kultur utgjøre en enorm forskjell. Hvis alle føler at de har et sted å møtes, at noen bryr seg, så har vi skapt et varmere samfunn. Jeg brenner virkelig for at Gulskogen skal bli et slik lokalsamfunn.

Et bilde som inneholder utendørs, himmel, bygning, snø

Automatisk generert beskrivelse